Veckans bild # 2


Ellen Sjö   Ellensjo.blogg.se



Tänkte börja med veckans bild nu. Varje lördag så kommer jag lägga upp en bild som ni läsare har skickat till mig. För att få chansen att er bild blir publicerad skickar ni den till [email protected]. Du behöver inte skicka in en bild varje vecka, utan när du har skickat in en bild så har du skickat in helt enkelt! MEN det går bra att skicka in flera bilder i ett mail. Det är bara att skriva din bloggadress, dit namn och efternamn så är det klart! Så skicka in nu!!

regnbåge

Äntligen helg. Då var en vecka jobbad. 2 kvar!

27 juli

Dåligt uppdatering pågrund av jobb. Har börjat sommarjobba och kommer göra det 3 veckor framåt. så direkt när jag kommer hem därifrån är jag helt slut i kroppen och vill bara sova!
Så bloggningen blir inte på topp men ska försöka tidinställa vissa inlägg:)
Hoppas ni har en skön sommardag iallfall:D

25 juli

En bild säger mer än tusen ord!

24 juni 2011



Jag har redan börjat räkna ner till när mitt sommarlov är slut och kom fram till att det är ca 23 timmar tills jag börjar jobba. Jag ska jobba på ett älderboende.

Vet inte hur det kommer gå och jag kommer tillbaka levandes eller vad men tror det ska gå ganska bra faktiskt. Det kanske till och med blir roligt vem vet;)
Så idag blir bara en slapp dag och njuta av den sista dagen. Det värsta som skulle kunna hända nu också är att det blir jätte fin väder och alla kompisar åker och jobbar medans jag jobbar...

Ha iallfall en bra dag kramar!:)

Veckans bild # 1



Siri Linden [ shal.blogg.se ]



Tänkte börja med veckans bild nu. Varje lördag så kommer jag lägga upp en bild som ni läsare har skickat till mig. För att få chansen att er bild blir publicerad skickar ni den till [email protected]. Du behöver inte skicka in en bild varje vecka, utan när du har skickat in en bild så har du skickat in helt enkelt! MEN det går bra att skicka in flera bilder i ett mail. Det är bara att skriva din bloggadress, dit namn och efternamn så är det klart! Så skicka in nu!!

22 juli 2011



Förlåt för dålig uppdatering har varit iväg och spelar beachhandboll dessa två dagarna. Är helt slut idag och har ont i hela kroppen så blir bara av att ligga i soffan idag och ta det lungt. Tänkt gå ut och fota lite idag också, inte det bästa vädret med har lite saker jag vet jag kan fota!
Hoppas iallafall ni har haft en bra vecka och fortsatt bra dag!!:D

17 juni 2011

Dagens började som alla andra dagar med regn. Alltså vart tar sommaren vägen. Varje sommarlov när jag var liten åkte vi till havet & badade ja minst 4 dagar i veckan, detta året har jag varit vid havet ca 2 gånger ( bortsett från spanien ) och allt är pågrund av vädret! Jag förväntade mig nu när jag ska börja gymnasiet att jag va jätte brun och fin men ikke!
Det fina vädret kom hit :)

veckans bild

Tänkte börja med veckans bild nu. Varje lördag så kommer jag lägga upp en bild som ni läsare har skickat till mig. För att få chansen att er bild blir publicerad skickar ni den till [email protected]. Du behöver inte skicka in en bild varje vecka, utan när du har skickat in en bild så har du skickat in helt enkelt! MEN det går bra att skicka in flera bilder i ett mail. Det är bara att skriva din bloggadress, dit namn och efternamn så är det klart! SÅ BÖRJA SKICKA NU:)
( första publicerade bild blir på lördag )

16 Juni 2011

Ett collage över bilder som är tagna 2011.

Min kamerautrustning

KAMERA:
Nikon d60

OBJECTIV:
Af-S Nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6G ED
Af-S NIKKOR 55-200mm 1:4-5.6G ED

ÖVRIGA TILLBEHÖR:
Hähnel Batterigrepp HN-d40 till D40 / D60
Minneskort 1st 2 GB, 1st 4GB
HAMA Stativ STAR Pro 59
Nikon CF-EU04 kameraväska
Nikon Trådlös fjärrkontroll ML-L3
Uv-filter hoya HMC 52mm

NÄSTA INKÖP:
Nikon Blixt Sb-400




Spanien del 2

Här är lite fler bilder från Spanien när jag var där i början av sommaren!
Nyss kommit hem från träningen, duschat och ätit så resten av kvällen blir bara till att slappa!
Har tänkt lite och tänkte ha någon dag i veckan där jag lägger upp bilder som ni har skickat till min mail tillsammans med ert namn och bloggadress och så lägger jag upp den bilden en viss dag i veckan. Ska fortsätta tänka på det så återkommer jag med iden!:)

14 Juni 2011

Så här såg himmlen ut igår. Underbart vacker! Dock är det inte lika bra väder idag, regnet bara öser ner. Fast nu fick jag tid till att hålla på med designen lite som ni kanske ser. Ska göra en annan header så denna är bara tillfällig!
Ha en bra dag:)

fjäril



Varit jätte dålig på att uppdatera med känns som tiden går så fort så man inte hinner med!
Snart är väl det tid att börja skolan också, ångest på högsta nivå.
I helgen har jag varit i ullared och shoppat. För er som inte vet vad det är så är det ett jätte stort varuhus med allt man bara letar efter! Handlade en jätte fin jumpsuit som jag tänkte visa er senare!
ha det bäst!

nattbilder


Några nattbilder från Spanien. Det är verkligen nu man vill tillbaka, speciellt i detta vädret. Plus att all färg man fick börjar gå bort nu. Jag som vill ligga på stranden och steka och höra vågorna slåss mot stranden!
Oh snälla ta mig tillbaka till paradiset!

Tulpaner


Sådär nu har jag varit ute och sprungit en runda och sitter här och ska snart göra naglarna fina!
Imorgon bär det av till konfirmation, min kusin ska nämligen konfirmera sig så får ha kameran med och fota!
Annars händer inte mycket hemma hos mig idag, ska dock försöka fixa designen är inte så nöjd med den!
puss(:


  • Julia kempff
  • Äventyr & resor
  • Min utrustning
  • Tips & trix